Praca w domowym biurze ma wiele zalet, na przykład lepsze godzenie życia zawodowego i prywatnego oraz brak konieczności podróży służbowych. Temat obecnie jest popularny w kontekście pandemii koronawirusa. Czas sprawdzić czy miejsce pracy w domu jest odpowiednio przystosowane.
Ważne jest, aby oddzielić pracę zawodową od spraw prywatnych. Dlatego warto w mieszkaniu wyznaczyć przestrzeń do pracy odgrodzoną od życia domowego. Odpowiednie meble do domowego biura (fotel, biurko, sofa), zwykle można znaleźć już w swoim mieszkaniu. Oprócz dostępności przestrzennej powinno być również dostępne wyposażenie techniczne, czyli szybkie, stabilne i bezpieczne łącze internetowe. Dodatkowo w standardzie powinny znaleźć się monitor i klawiatura lub laptop oraz oczywiście telefon. Niektórzy pracodawcy wymagają również krzesła przy biurku, ma to wpływ na prawidłową postawę i jest zgodne z zasadami BHP.
Ściany działowe mogą okazać się pomocne w oddzieleniu przestrzeni roboczej od prywatnej. Montaż płyt gipsowo-kartonowych jest łatwy i ekonomiczny. Idealnie nadają się do tego płyty gipsowo-kartonowe przymocowane do metalowej konstrukcji. Izolacja w szczelinach zapewnia ochronę przed dźwiękiem i utratą ciepła. Tak przygotowane pomieszczenie gwarantuje komfortowy klimat, dzięki któremu można się skoncentrować i pracować wydajnie, ale uważaj: każdy, kto tworzy nowe pomieszczenia, powinien nadal zapewnić wystarczającą ilość światła dziennego zarówno sobie jak i domownikom. Aby chociaż częściowo oddzielić życie rodzinne, można zastosować jednowarstwowe płyty gipsowo-kartonowe, które nadają się również jako proste przegrody w pomieszczeniach.
Ścianki działowe oferują dodatkowo nową przestrzeń do mocowania mebli i elementów wyposażenia. Biuro domowe można upodobnić do biura za pomocą kinkietów lub wiszących półek. Na zewnątrz biura obrazy i inne elementy wyposażenia mogą uatrakcyjnić salon, ale uwaga: nośność i sprężystość płyt gipsowo-kartonowych jest ograniczona. Kołek i śruba muszą zostać odpowiednio dopasowane. Należy wziąć pod uwagę grubość i wagę wieszanego elementu.
Dobrym rozwiązaniem jest fischer DUOBLADE. Ten kołek można zamontować wyjątkowo czysto i szybko tylko za pomocą wkrętarki. Wiertło jest już zintegrowane z kołkiem. Delikatnie i skutecznie wkręca się na odpowiednią głębokość w jedno- i dwuwarstwowych płytach gipsowo-kartonowych. Lekkie lampy, obrazy i wiele więcej można bezpiecznie powiesić za pomocą DUOBLADE. Natomiast kołek fischer DUOTEC, jest idealny do mocowania mebli o większym obciążeniu, na przykład do szafek w salonie, półek w szatni lub ciężkich obrazów.
- Stwórz stałe miejsce pracy.
- Ubierz się tak samo jak do pracy, niezależnie od tego, czy pracujesz w domu, czy w biurze
- Napisz listę rzeczy do zrobienia
- Regularnie rób krótkie przerwy i wietrz pomieszczenie
Jeśli to możliwe, miejsce pracy powinno znajdować się obok okna, ponieważ światło dzienne sprzyja wydajności, a po za tym oszczędza koszty energii elektrycznej. Dlatego wybierając pomieszczenie na domowe biuro, upewnij się, że jest wystarczająco dużo światła dziennego. Biurko powinno być ustawione z boku okna, abyś nie był oślepiony. Dodatkowo można zamontować rolety, aby kontrolować ilość wpadającego światła. Można je łatwo przymocować za pomocą fischer DUOPOWER. Nie powinno również zabraknąć sztucznego oświetlenia, aby umożliwić pracę w ciemnych porach roku. W domowym biurze zalecane jest zimne światło. Zwiększa to koncentrację i produktywność. Idealna jest temperatura barwowa lub barwa światła powyżej 5300 kelwinów. fischer DUOPOWER służy też do mocowania oświetlenia. Inteligentnie dopasowuje się w litych, perforowanych i panelowych materiałach budowlanych: bardzo łatwo rozpiera się i zaciąga. Z kolei kołek fischer DUOTEC nadaje się do mocowania w ścianach działowych i panelowych materiałach budowlanych z pustymi przestrzeniami.
Ergonomiczne krzesło biurowe jest szczególnie ważne, gdy praca w domu jest wykonywana regularnie i przez cały dzień. Siedząc prosto, ze stopami ułożonymi równolegle do siebie oraz przedramionami leżącymi na blacie, kolana i łokcie powinny być ustawione pod kątem 90 stopni. Wskazane jest również ustawienie monitora nieco poniżej poziomej osi wizualnej, na odległość ramienia. Jeśli założyłeś swoje domowe biuro, powinieneś ustawić te punkty poprawnie już na początku pracy zdalnej. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, czas nadrobić zaległości. Ci, którzy wolą coś bardziej nietypowego, mogą usiąść na ergonomicznych stołkach w domowym biurze. Taki stołek wspomaga krążenie krwi i jest łagodny dla pleców.
Gdy pracujesz zdalnie, możesz przygotować swoje miejsce do pracy przy niewielkim budżecie. Jeśli potrzebujesz jednak większego komfortu i najnowszych technologii lub nawet musisz stworzyć nowe pomieszczenie, lepiej przygotować się na wyższe koszty. Z pewnością można zacząć od mniejszego komfortu i stopniowo polepszać warunki pracy w domu.
Pamiętając o naszych wskazówkach dotyczących wyposażenia oraz stworzenia dogodnych warunków do pracy, możesz swobodnie pracować w domu, bez zacierania się granicy między pracą a wypoczynkiem.